Stránky o modelové i skutečné železnici

V postupu prací budu uvádět všechny etapy výstavby nového kolejiště v kutlochu,
17.3.2009
Zásadní rozhodnutí o přestavbě kolejiště je tady.Důvodů je několik mezi ty nejzávažnější patří výhybky Piko A-gleis.Tyto se dají použít pouze pro lokomotivy z vyšším nákolkem a menším rozvorem podvozků ,pro některé moje modely naprosto nepoužitelné.Další problém který se vyskyt je doporučený poloměr oblouků pro vozy Walthers řada Heavyweight,ty mají třínápravové podvozky a doporučený poloměr pro jízdu je 24´´,tedy asi 620 mm,takže by mě stejně čekala uprava skoro všech oblouků.
Problém výhybek se týká jak nádražích viditelných tak i zkrytých,problém oblouků asi čtvrtiny tratě a než tohle předělat tak to raději rozebrat a postavit znova.
od východu.JPG
18032009250.JPG
18032009249.JPG
Poslední pohledy na polotovar starého kolejiště a nastupuje demoliční četa.Na dalších foto je zachycena výhybka Piko A-gleis a výhybka Atlas,rozdíl je patrný na první pohled.
Piko a Atlas
Piko a Atlas
Atlas detail
Atlas detail
Atlas detail
Atlas detail
celkový pohled
celkový pohled
Demolice starého kolejiště je dokončena a začal jsem z výstavbou nového díla.Proti původním plánům kdy jsem chtěl modelovat provoz ČD se nynější kolejiště trochu liší.Rozdělim ho na část jako evropskou a jako americkou,jinak se držím původního schématu hlavní dvoukolejka a vedlejší jednokolejná trať.
Výhybky budou všechny Atlas,ostatní koleje Piko a Tillig.Přestavníky Atlas montované pod výhybky.
Kolejště chci rozdělit na několik sekcí a to:
Venkov- trat zde bude probíhat jen přírodou,nejdřív mírně kopcovitou,zalesněnou občas nějaká skála,postupně přejde do roviny kde budou farmy atd.Možná vytvořim nějakou zastávku,ještě uvidim.
Průmyslová oblast-bude hned za tunelem z Venkova,jedno větší nádraží pod nim skryté,hodně vleček,továrny,ale hlavně velká železárna Ashlan Iron.Kromě železáren i těžba a zpracování uhlí pro zásobování sekce Město.
Město-tam by měla převládat osobní doprava,v nádraží depo,jinak nákladní doprava minimálně.
Jednokolejná trať-trať povede kolem několika různých závodů,zpracování dřeva,lom apod.Bude končit v nádraží Průmyslová oblast,kam bude směřovat většina surovin z okolí této tratě.
Takže práce mě čeká ještě dost.když budete mít někdo nějakou připomínku nebo nápad napište viz kontakt
12052009347.JPG
12052009347.JPG
12052009348.JPG
12052009349.JPG
12052009351.JPG
12052009352.JPG
12052009353.JPG
Na obrázcích je zachycen polotovar sekce Venkov,tunel ve zdi a u tunelu zkušební souprava kontejnerových vozů společnosti TTX,podloží pod koleje jsem udělal z hobry tlouštka 5 mm,dá se to dobře obábět a tlumí zvuk.Na posledním obrázku je částečně vidět do vedlejší místnosti kde bude sekce Průmyslová oblast.
Tak konečně prší,já nemusim negřit na zahradě a pokračuji úspěšně ve tvorbě kolejiště.Začal jsem budovat skryté nádraží pod sekcí Průmyslová oblast,má 4 koleje a bude sloužit pro střídání souprav.Do tunelu vjede vlak a vyjede jiný.
Nádraží je skoro 6 metrů dlouhé použitelná délka kolejí je okolo 5 metrů.Výhybky jsou Atlas code 100 ,délka 340 mm.Ovládání výhybek je přestavníkem Atlas namontovaným pod výhybku
28052009383.JPG
28052009384.JPG
Poslední dobou jsem se modelaření moc nevěnoval ,protože rozmar počasí si trochu pohrál z naší zahradou a tak se se spíš uklízelo bahno a další předměty co přinesla voda z kopců.Opravdu lituji lidí co maj zaplavené domy nebo je nemaj vůbec.Ještě do toho přišla svatba kamaráda a nemohu si nechat pro sebe foto důstojného pána.Obrázky ho naštěstí zachycují v době kdy byl ještě schopen pohybu,později připomínal feldkuráta Katze ze Švejka a ještě pozdějc to už fakt nevim,no ale jsme jen lidi.Na dalších obr. je zárodek dvoukolejné tratě spojující průmyslovou oblast z městem.Most bude překonávat jednokolejnou trať a záliv jezera nebo řeky,asi tam taky vyrobim překládku řeziva z lodí na vlak.
03072009538.jpg
03072009539.jpg
08072009561.jpg
08072009562.jpg
08072009563.jpg
Po delší době jsem se zase pustil do tvorby kolejiště v kutlochu,práce šla pěkně od ruky a byla dokončena další etapa.Mám hotové nosné části pro skryté nádraží,pro dvoukolejnou trať z hlavního nádraží a pro menší nádraží na trati vedlejší.Některé části jsou zaštěrkovány.Jako "road bed" jsem použil hobru tlouštky 5 mm,používá se pod plovoucí podlahy ,koupil jsem to v Obi.Na cirkulárce jsem nařezal pruhy a zkosil hrany.Je to daleko levnější než korkové pásy od firmy modelpower akorát při výrobě doporučuji plynovou masku,protože to neskutečně práší-v mém případě zeleně-před návratem domů se hodí také menší očista,mě pustila polovice na třetí pokus.
Na obrázcích je vidět plocha budoucího hlavního nádraží,část dvoukolejky a zkryté nádraží.Kolejivo je Atlas /výhybky+flexikoleje/ Piko oblouk R9 a flexi.
25092009710.jpg
25092009712.jpg
25092009713.jpg
Koleje na dvoukolejce jsou na místě ještě se musí zaštěrkovat a dokončit elektroinstalaci.I když jsem prohlašoval ,že nebudu jezdit do té doby až bude trať kompletní,nastala situace ,že jsem prohnal soupravu z lokomotivou 4-8-4 Santa Fe a několik vozů Pullman Heavyweight stejné společnosti.Lokomotiva je výrobek Bachmann a vozy jsou od Waltherse.Myslim ,že i nepřítel železnic USA musí uznat že to zas tak špatně nevypadá.
V následujících dnech začnu dotvářet jednokolejnou vedlejší trať a nejvíc se těším na výrobu hlavního nádraží a vleček do areálu oceláren.
12102009759.jpg
12102009756.jpg
12102009757.jpg
12102009760.jpg
Na obrázcích je souprava od loko a k loko,je dobře vidět spojení vozů,jak opravdové a tak to ma byt protože tak je to spravne.
Po delší době jsem se opět vrhnul na budování veledíla v kutlochu.Dvoukolejná trat je kompletní až na hlavní nádraží,jednokolejka skoro mimo vratné smyčky v sekci venkov.Tam se zatím umístil viadukt od Nocha.Musel jsem ho zakoupit na Slovensku u firmy JR Line, jinde nemaj nebo mají pouze něco.Takže pochvala.
V dohledné době začnu elektŕoinstalaci a pak přijde na řadu štěrk.
20102009771.jpg
20102009772.jpg
20102009773.jpg
Na obrázcích je pohled na nádraží na jednokolejce,z něj bude vlečka do lomu a dolů na uhlí.Je tam vidět i skryté nádraží na dvoukolejce a část budoucí tratě na venkov.Kolejivo je použito Piko Agleis a Atlas /výhybky,přestavníky a flexikoleje/,ve skrytém nádraží koleje Tillig
20102009774.jpg
20102009775.jpg
20102009776.jpg
Zde už pohled na polotovar sekce venkov a viadukt Noch,na něj bude vlevo navazovat další most přes dvukolejnou trať.
Po nějakém čase jsem si našel chvilku abych mohl poreferovat o dění v kutlochu.Dokončená je dvoukolejná trať jednokolejka taky vratná smyčka v sekci vekov vrací vlaky jedna báseň.Začal jsem přípravné práce na tvorbě hlavního nádraží.Budovy oceláren jsou položeny zatím jen tak a jejich konečnou polohu určim až po slepení několika továren do pozadí.Na dotvoření pozadí celého areálu už je připravena deska na kterou nalepim fototapetu ,tu jsem zakoupil v Anglii má rozměry 270 x 32 cm a znázornuje docela neutrální placatou krajinu.
V prostoru za nádražim a kulisou vpravo v zádu vytvořim přístav. Líbí se mi vykladač Hullet od firmy Walthers,ve skutečnosti to musel být gigant.Řidič /nebo jak ho nazvat/ měl stanoviště přímo kousek nad lžící tohoto monstra a při práci se nořil do nitra lodě.Mě by se asi moc nechtělo tam sedět.Více informací a fotografií o Hullet unloader viz.užitečné odkazy.No a obrázky kolosu včetně Walthersího modelu ,ten má rozměry 44,5 x 22,5 x 32 cm.
06112009824.jpg
06112009824.jpg
06112009825.jpg
06112009826.jpg
06112009827.jpg
06112009828.jpg
06112009829.jpg
Hulett_plan_sm.jpg
hullett_cplps.jpg
09330000002966.JPG
15112009885.jpg
Do prostoru za ocelárnu jsem nalepil kulisu je od Master scene z Anglie koupil jsem ji na netu za 6 liber plus nějaká pošta,jak se výsledek podaři posudte sami.
15112009883.jpg
15112009884.jpg
15112009885.jpg
15112009886.jpg
15112009887.jpg
15112009888.jpg
Pokusně jsem vyvtořil polotovar kousku přírody a to oblíbenou metodou perlinka a montážní pěna.Na obrázcích to moc dobře vidět neni,perlinka je přichycena špendliky a následně je to celé zastříkáno montážní pěnou.Po zatvrdnutí asi tak 24 hodin jsem to vše ořezal po požadovaného tvaru.Na vrchní vrstvu přijde sádra.Stejný postup jako u původního kolejiště vytvoří pevnou,lehkou ale hlavně dutou skořepinu.Tlouštka je asi 5 cm víc určitě ne,co je důležité že se bez problémů dostanu do útrob kolejiště,ke zkrytým kolejim a pod.
16112009890.jpg
16112009891.jpg
16112009892.jpg
16112009893.jpg
16112009894.jpg
Zatímco někteří modeláři přes vánoce lenošili v kutlochu se prováděla elektroinstalace ve zkrytém nádraží a v nádraží na jednokolejce.Foto jsem nepořizoval,protože nemá cenu fotit hromadu drátů.Zapojeny jsou výhybky použil jsem nakonec motorické přestavníky Hoffmann a na hlavním nádraží budou Tortoise z USA,,ty jsou za poloviční cenu a uměj v podstatě stejnou věc.Jen zapojení se trochu komplikuje protože se musí použí stejnosměrné napětí a tak přijdou na řadu diody.Popíšu později.Přestavníky Atlas jsem zavrhnul z důvodu absence přepínání polarity do srdcovek.Jestli se někdo zamýšlí nad tím jestli použít výhybky z vodivou nebo izolovanou srdcovku ,tak jednoznačně použijte vodivou.Rozdíl v jízdě i lokomotiv prdítek je obří,naprosto bez problémů.Jinak jsem si neodpustil kontrolní jízdu.Na obrázku jsou zachyceny lokomotivy Union Pacific a to DASH od Bachmanna a dva nové kousky od firmy Kato,to jsou ty bez zábradlí a ostatních doplňků.Zatim jsem do nich namontil dekodery a více o této dvojici modelů je v rubrice moje modely USA.Průjezd náročným úsekem tratě "U kladívka"
07012010974.jpg
07012010975.jpg
07012010976.jpg
Tak všechno je trochu jinak a hlavní nádraží dostává téměř konečnou podobu.Vyrobil jsem základ průmyslové zóny a na definitivní podobu čekají už akorát vlečky k několika skladům.Kolejivo je použito Atlas code 100 výhybky taky Atlas č.4,6 a 8,všechny mají vodivé srdcovky.Přestavníky ještě řešim připadají v úvahu motorické Hoffmann nebo Tortoise z USA,ale nedávno jsem objevil výprodej přestavníků Conrad v Anglii.Conrady se tváří podobně jako Hofmanni jenže cenově jsou daleko přijatelnější stojí asi 3 Libry tj.necelou stovku.Tortois vychází na 240 korun,ale je tam menší komplikace v zapojení.Hofmann za 370 kč, uvidim.Každopádně nechci používat nějaké memory wires a telefonní relé a nebo podobné domácky vyráběné šroty.
Stavby jsou stavebnice Walthers a Heljan.
110220101084.jpg
110220101085.jpg
110220101086.jpg
Obrázky zachycují základ průmyslové oblasti ,ta je umístěna o 5 cm výš nad nádražím,podle mě to bude vypadat lépe než kdyby bylo všechno v jedné rovině.
Největší budova je válcovna od Waltherse následuje továrna v pozadí Heljan.Původně to byla stavba menší,ale rozříznul jsem jí a dal do zadního plánu před kulisu.Dvě šedivé budovy jsou opět Walthersí stavebnice a jsou určeny přímo pro pozadí kolejišť.Před nima je budova slévárny.
110220101087.jpg
110220101088.jpg
110220101089.jpg
V prostředku celé té nádhery je objekt vysoké pece.Dal jsem ho tam z důvodu zakrytí napojení kulis,kde to jaksi nevyšlo.Vlevo od vysoké pece je kompresorová stanice a ještě víc na levo koksárna.Všechny objekty budou propojeny systémem potrubí,ten je součástí stavebnice vysoké pece.
110220101090.jpg
110220101091.jpg
110220101092.jpg
Několik pohledů do nitra závodu.Na dalších obrázcích je vidět zárodek budoucího hlavního nádraží a část nákladního prostoru průmyslové zóny.
Na nádraží je pokusná souprava vozů Liliput,ta byla zakoupena ve výprodeji v Anglii.Zaplatil jsem za ní pěkných 59 Liber tj.1785 korun pošta byla 5 Liber.V Česku už asi nekoupim nikdy nic.
110220101093.jpg
110220101094.jpg
110220101095.jpg
Hlavní nádraží bude mít devět kolejí ,nejkratší má 310 cm.Ještě musim trochu promyslet odstavné koleje , zaústění depa a vlečku do přístavu kde bude Hullet.Pro osobáky asi někdy v budoucnu vyrobim nádraží special,nejdřív mě čeká prokopat tunel přes dvě zdi.Ale to bude asi někdy těsně před odchodem do důchodu.
Během března jsem stačil dokončit koleje ve stávajícím hlavním nádraží,ještě proběhne zaštěrkování,na výhybky jsem nakonec použil přestavníky Conrad,mají koncové vypínání a přepínání polarity v srdcovce,koupil jsem je u Conrada v Německu.
Protože mě nebavilo zatloukání hřebíků a natahování drátů,zkusmo jsem vyrobil kus kopce na východní části sekce venkov.V kopci je tunel dvoukolejné hlavní trati a jednokolejky,ve vratné smyčce je umístěn kamenolom.
Polotovar je vyroben pomocí perlinky a montážní pěny,portál tunelů je od Nocha,stavebnice kamenodrtírny Walthers.
080420101174.jpg
080420101175.jpg
080420101181.jpg
080420101182.jpg
080420101183.jpg
080420101180.jpg
Na posledním obrázku je zachycena zkušební souprava vozů Liliput DB epocha 3,taženy jsou parní lokomotivou BR 10 001 Rivarossi,vlak směřuje do vedlejší místnosti.Při první jízdě tunelem došlo k nehodě dieselu GP 35 UP,zapoměl jsem na nůž v tunelu,ten tam zustal po ořezání montážní pěny,Prostě šlendrián prvního stupně,hlavně že to dobře dopadlo.
Na dalších fotkách je zkušební souprava z jiných pohledů a celkový pohled na nový stroj od Rivarossiho
080420101179.jpg
080420101179.jpg
080420101178.jpg
Jak už to tak chodí ,všechno je jinak a nádraží se dočkalo další ,snad už poslední úpravy.
Areál oceláren se přestěhoval zcela na východ,kde jsem rozšířil kolejiště o 60 cm.Hlavní trat bude projíždět mezi vysokou pecí a válcovnou,to dodá kolejišti potřebný dinamický náboj,hlavně po elektrifikaci /hezky/.Průmyslová část se tedy přesunala víc do prava a vytvořilo se místo pro městskou zástavbu a hlavně pro budovu nádraží.
Na západním konci jsou odstavné koleje a vlečka do opravny lokomotiv,tam budu muset zvětšit vrata,protože zatím žádná loko je neprojede.Za nádražím asi povede silnice ,která protne tuto část kolejiště od východu na západ, ven z kolejiště ji vyvede monstrózní most,ten musim teprve objednat v zámoří.
Na následujících obrázcích je vidět východní část nádraží z ocelárnou,doufám ,že už to nebudu předělávat.
200520101242.jpg
200520101243.jpg
200520101244.jpg
200520101245.jpg
200520101246.jpg
200520101247.jpg
Serie dalších foto ukazuje západní část a celkový pohled na nádraží.Budu muset vyřešit nástupiště,takhle je to tak nějak divný.
Koleje na nádraží jsou až na několik vyjímek Atlas,výhybky Atlas č.8 a přestavníky Conrad,přestavníky mají koncové vypínání a přepínaj polaritu v srdcovce výhybky,ovládání bude klasika 16 V střídavých.
Ještě k přestavníkům,původně jsem uvažoval o přestavnících Hoffmann,ale Conrad umí stejné věci jen cena je několikanásobně menší,mě vyšli z Německa na 4,50 EUR kus.Ješzě původněji jsem chtěl použít přestavníky Tortoise z USA,ale u nich byla menší komplikace v zapojení,fungují pouze na stejnosměrný proud,jinak se před ně musí dát dioda a tak lenost rozhodla.
200520101248.jpg
200520101249.jpg
200520101250.jpg
200520101251.jpg
200520101252.jpg
200520101253.jpg
Po delší době jsem si našel chvilku abych poreferoval o postupu prací na kolejšti.Nádraží je skoro ve štěrku,ještě musim doladit nátěr kolejí a štěrk trochu ušpinit,použil jsem štěrk Polák velikost TT a H0,dále štěrk Noch a písek od firmy Herda z Chocerad.K napodobení vegetace byl použit materiál Woodland Scenic,Silfor,JTT a Scenics Express vše jsem kupoval přes internet v USA nebo v Anglii,když se trochu popídim tak jsem skoro na polovině cen našich prodejců.
220720101385.jpg
220720101386.jpg
220720101387.jpg
220720101392.jpg
220720101393.jpg
220720101391.jpg
220720101389.jpg
220720101390.jpg
220720101390.jpg
220720101393.jpg
220720101394.jpg
220720101395.jpg
220720101396.jpg
220720101397.jpg
220720101398.jpg
220720101399.jpg
220720101400.jpg
220720101401.jpg
220720101402.jpg
220720101403.jpg
220720101405.jpg
Na několika obr. je vidět rodící se nádraží , průmyslová oblast a vlečka k vysoké peci.Dokončení nádraží je v plánu do konce prázdnin,ale vše záleží na odjezdu dětí a manželky na dovolenou,snad budou mít štěstí a vše jim vyjde.Zkušební provoz zahájil Big Boy,elektriky Amtrakt a několik strojů Union Pacific.Jediný problém byl sloup troleje blízko kolejí,kde Big Boy v oblouku vybočil nějak víc ,následoval náraz,zmatek,nervozita.Vše napravil vrt několik milimetrů vedle.
Vše je vyrobeno pomocí perlinky,motážní pěny a sádry.
Další kopce se začínají zelenat.Pokusně natřená skála bude to chtít nějak barevně rozbít to množství šedi,občas nějaký ten drn a podobně.Tráva je použita Woodland scenic 2,5 mm a Silflor 4,5 a 6,5 mm.
020820101411.jpg
020820101413.jpg
020820101414.jpg
020820101415.jpg
020820101417.jpg
020820101418.jpg
Tak manželce a dětem a jejich kamarádum vyšel pobyt na jihu Čech,já musel chudák zustat doma a starat se o zahradu a tak dál,když je okolo baráku tolik práce a taky jsem si našel chvilku abych zahájil výrobu terénu v západním pohraničí kolejiště.K tomu jsem použil perlinku a montážní pěnu.Mosty přes budoucí koryto říčky nebo potoka jsou taky na místech ještě dodělat pilíře a vodu.
Na předchozím kolejišti co bylo doma byl na vodu použit laminát,normální laminovací souprava na opravu kanoe.Ze zkušeností z laminátem je lepší dvousložkový,po namíchání se z modře zbarvené tekutiny začne dělat tekutina zbarvená lehce do hněda,zůstává průhledná,smrdí a je to dost teplý.
Laminát se osvědčil lépe jak granule Woodland ,které se ohřívaj v hrnci a po rozpuštění se směs naleje do připraveného koryta.Dělali se v tom vzduchové bubliny a potok vypadal skoro jako pramen Mattoni,navíc hrnec byl k dalšímu použití nevhodný a tak jsem ho musel schovat v garáži.Popis stavby potoka bude příští díl.
040820101420.jpg
040820101421.jpg
040820101425.jpg
040820101422.jpg
040820101423.jpg
040820101424.jpg
Práce na kolejišti pokračují závratným tempem,podařilo se zapěnit další kus terénu a i řeka se dočkala "zakorytění".Čeká už jen na zavodnění pomocí laminátu a možná ještě na laminát naleju vodu Woodland ,která umožnuje vytvoření vln.Koryto řeky je vysádrováno a následně popískováno a zakamenováno.Sádru jsem použil protože nevim co udělá laminát z montážní pěnou,a mám obavu aby nedošlo k sežrání pěny.
Na následujících obrázcích je vidět zapěnění kolem řeky a západního konce kolejiště.V prostoru díry před opěrnou zdí umístim nějakou menší továrnu a vlečku do ní.Nemám to ještě uplně domyšlený,možná že by nevypadalo špatně udělat na řece jez a náhon do malé elektrárny ,která by zásobovala manufakturu proudem.
130820101428.jpg
130820101429.jpg
130820101433.jpg
130820101430.jpg
130820101431.jpg
130820101432.jpg
Na dalších obrázcích je postup při výrobě řeky.Nejdřív jsem zapěnil koryto,vše dostalo přibližný tvar,doladil jsem to nožem.Pak přišla na řadu sádra,hlavně to chce pořádně utěsnit díry,aby "voda" netekla někam jinam než kam má.
Sádru všude -nejen v řece- přetírám hnědou matnou barvou,aby pak někde neprosvítala na povrch.Následně jsem to napatlal Herkulesem a nasypal dno řeky.Teď už bude na řadě jen voda u minulého kolejiště jsem použil lamnovací soupravu na opravu lodí,musí to být ta dvousložková,po zaschnutí je laminát průhledný a má mírně hnědou barvu,vypadá to pak jak mělká řeka někde na horách,kde je vidět dno,hnědý nádech je pak stejný jak voda Woodland.
Z Woodlandu udělám až finálovou hladinu,dají se z toho dobře dělat vlny.Stačí na to pájka a trocha trpělivosti.
Ještě k laminátům,zkusil jsem použít i třísložkovou soupravu,ale výsledek byl totálně neuspokojivý,asi jsem netrefil poměr a voda vypadala jak žlutý sajrajt a navíc permanentně lepivý.
130820101437.jpg
130820101435.jpg
130820101436.jpg
130820101437.jpg
130820101438.jpg
130820101439.jpg
130820101440.jpg
130820101441.jpg
130820101442.jpg
Začalo napouštění "vody" do potoka nebo řeky nevim co je přesnější.Po několika pokusech z laminátem apod jsem objevil pryskyřici Kittfort za 250 korun v Baumaxu.
Je po vytvrdnutí světlejší než laminát, taky dvousložková,takže žádný velký laborování.
Bohužel jsem se zmýlil ve výpočtech a něco chybělo tak zavodnění proběhlo z přestávkou.
Do koryta jsem po naplnění dal několik klacíků imitující proudem přinesené stromy,na fotkách to není zatim moc dobře vidět,ale vypadá to docela dobře.
Ten kdo by chtě tvořit vodu timto materiálem at se připraví na trochu kouře při míchání ani to moc nesmrdí ,ale okno pro jistotu otevřete,výhružné obrázky na obalech jsou dost přesvědčivé.
Materiál chce míchat pomalu aby se nevytvořilo moc bublinek,ale nakonec se stějně většina vzduchu vyplaví na povrch.
250820101545.jpg
250820101543.jpg
250820101544.jpg
250820101546.jpg
250820101548.jpg
250820101549.jpg
Práce na kolejišti pokračují pomalu ,ale jistě vpřed.Natíral jsem koleje v nádraží a přitom jsem si i trochu pojezdil.Zkoušel jsem vlaky ICE a TGV a taky novou Trixí lokomotivu BR 19 DRG.
Několik záběrů z akce.
130920101662.jpg
130920101663.jpg
130920101664.jpg
130920101665.jpg
130920101666.jpg
130920101667.jpg
130920101668.jpg
130920101669.jpg
130920101670.jpg
130920101671.jpg
130920101672.jpg
130920101673.jpg
Jeden břeh řeky už se dočkal vegetace, proběhla zkušební jízda TGV Duplex od Mehana a E50 Roco z cisternama.
Fotky nic moc bylo málo světla,snad příště budou lepší podmínky.
Materiál použitý na břehu Woodland Scenics,tráva Silfor,křoviny JTT a vyšší stromy jsou druh Květákovník Choceradský,je to znějaké usušené kytky a postříkaný lepidlem ve spreji,následně pocukrováno Auhagenem.Budu to muset dotáhnout,připomínaj baobab někde v Africe.
150920101680.jpg
150920101682.jpg
150920101683.jpg
150920101684.jpg
150920101685.jpg
150920101690.jpg
150920101692.jpg
150920101676.jpg
150920101679.jpg
150920101677.jpg
150920101689.jpg
150920101677.jpg
Na západní části kolejiště proběhla v minulích dnech výstavba hradu a okolí ,hrad je stavebnice Kibri,na okolí jsem použil statiku Woodland Scenic,květenu Polák,větve JTT a foliáž Woodland Scenic,vše je lepeno Herkulesem a po aplikaci jsem to pokropil lepidlem ve spreji UHU.Ještě musim nainstalovat draka a je to naprosto dokonalé.
300920101736.jpg
300920101737.jpg
300920101738.jpg
300920101739.jpg
300920101740.jpg
300920101741.jpg
Na západním konci kolejiště se pomalu začínají zelenat a hnědat pahorky,mezitím probíhají zkušební jízdy a pomalu začínám vymýšlet pokračování kolejiště směrem na východ.
Jinak vše je zatim pouze o lepení,matlání a barvení,občas nějaká kratochvíle z trávou,Čekám dodávku sloupů na troleje z Anglie jsou sice trochu jiné než výroba Pečky ,ale zlákala mě cena a na moje ježdění jsou naprosto dokonalé,Vyrábí to myslim Electrotren jejich předloha je na koridoru spojující Dower a Callais.
A pár obrázků obilného vlaku Union Pacific ,lokomotiva SD 90 je výrobek Kato,vagony Bachmann.
Na zatim poslednim obrázku dvojice Rivarossích parních lokomotiv DB s blatniky a bez blatníků.
311020101798.jpg
311020101799.jpg
311020101800.jpg
011020101753.jpg
011020101756.jpg
011020101755.jpg
011020101752.jpg
011020101750.jpg
011020101751.jpg
011020101754.jpg
011020101753.jpg
011020101747.jpg
Z Anglie jsem dostal sloupy na troleje a tak jsem hned trolejoval,zatrolejoval jsem úsek z hlavního nádraží k mostu.Časem zatrolejuju uplně všechno a až to dotrolejuju tak už nebudu trolejovat.Za mostem jsem zrušil opěrnou zedˇ a vytvořil prostor pro farmu,Je to stavebnice Auhagen doplněná přístřeškem vlastní kostrukce a pumpou na dvorku z Peček.Kolem farmy asi zasázim nějaké živočichy kravky ,koně,ovce a pod.Když už jsem v sobě objevil farmářského ducha ,musim se ještě zmínit o posile v našem modelářském teamu.Je to psí slečna Christie ,flat coated retrívřice.K modelům se chová vzorně ,zatím padl za obět jeden portál tunelu od Nocha,naštestí jí víc zajímaj pantofle od Vietnamců.
Dále pracuju na západním konci kolejiště furt patlám lepidla ,barvu a hajzlpapír a pomalu plánuju další místnost ,kde bych chtěl postavit bud Švýcarsko včetně H0m /asi RHB/ nebo něco ve stilu Ameriky a nebo nevim.Každopádně by to chtělo další ruce a hlavy ,které by byly ochotné něco dělat,když to budu dělat sám tak si moc v nejbližších 5-12 letech moc nezajezdim.
241120101829.jpg
241120101830.jpg
241120101831.jpg
241120101834.jpg
241120101835.jpg
251120101836.jpg
251120101837.jpg
251120101839.jpg
251120101838.jpg
Ve východní části západní místnosti /levý palec pravé nohy/ jsem v době mezi odhozem sněhu začal z provozem kamenolomu,Lom je vyroben z montážní pěny a následně byl zapatlán sádrou.Po zaschnutí jsem dlátem vykamenolámal těžící prostor a obarvil temperama.
Vegetace Woodland Scenic ,Polák ,Auhagen,Timberline,stromy nad lomem Noch ,JTT a Heki ,stavby jsou kity Walthers.
Pro nedostatek prostoru jsem u lomu nedělal nádraží ,ale jen pidivlečku v pozadí je vidět silo Walthers,tam už je prostoru dost a tak je nádraží tam.Na nádraží v pozadí jsou snámé stavby Auhagen.
111220101856.jpg
111220101857.jpg
141220101858.jpg
141220101859.jpg
141220101860.jpg
141220101861.jpg
141220101862.jpg
141220101863.jpg
141220101864.jpg
141220101866.jpg
141220101867.jpg
Pomalu dodělávám okolí lomu,i řeka se dočkala druhého břehu,ještě to chce nechat ho trochu zarůst a ve volných chvílích trolejuju.Na vytvoření křovin a ostatních přírodnin jsou použity materiály Woodland Scenic,Polák,Noch,Auhagen a Timberline .
V místnosti "východ" chystám přestavbu ,kde hodlám odstranit viadukt a celou část přepracuju,vznikne prostor pro další nádraží a velké depo.Čekám pouze na dodávku točny o průměru 47 cm ,je to výrobek Walthers.Ještě se musim rozhodnout jestli použiju obloukové výhybky Peco nebo Shinohara,ostatní kolejivo bude Atlas,přestavníky pak Conrad.
221220101872.jpg
221220101873.jpg
221220101874.jpg
221220101877.jpg
221220101878.jpg
251220101880.jpg
251220101881.jpg
251220101882.jpg
251220101883.jpg
020120072555.jpg
020120072556.jpg
020120072560.jpg
Po delší době mohu opět poreferovat něco o stavbě mého veledíla.Vše se zdálo jednoduché a lehké ,ale bohužel situace se změnila.Původně ohlášená točna Walthers se nevyrábí a tak jsem vzal za vděk točnou Fleischmann i když je největší co se na trhu v Evropě dá koupit pro moje zámořské stroje je stejně nedostatečná.Ze samého žalu jsem se pustil do tvorby krajiny v okolí lomu a kolem nádraží na jednokolejce.
Nejen já jsem se stal obětí kapitalistů /případ točna/ obětí systému je i slavný Vinnetou,který jako každá národnostní menšina nemá na růžích ustláno.Po letech na výsluní přišla bída i na něj.Ted pracuje jako hlídač v lomu.Viz obr.
010120072020.jpg
010120072021.jpg
010120072022.jpg
010120072023.jpg
010120072024.jpg
010120072025.jpg
010120072032.jpg
010120072033.jpg
010120072034.jpg
010120072035.jpg
010120072036.jpg
010120072041.jpg
Na obrázcích je vidět okolí nádraží na jednokolejce,silo je stavebnice Walthers,ostatní stavby jsou Faller a Auhagen.
010120072037.jpg
010120072038.jpg
010120072039.jpg
010120072040.jpg
010120072042.jpg
010120072043.jpg
010120072044.jpg
Pohledy na lom,tam musim trochu ušpinit červenou budovu,vypadá moc nově.Lom je ze stavebnic Walthers a budka pro mančaft je Faller.Na dalších obr. je "údolí" a hlavní trat.
Další obr. jsou jen tak jsou na nich části dokončené a nedokončené a ve stavbě.
010120072045.jpg
010120072046.jpg
010120072048.jpg
010120072051.jpg
010120072052.jpg
010120072053.jpg
010120072054.jpg
010120072055.jpg
010120072056.jpg
010120072057.jpg
010120072058.jpg
010120072059.jpg
Několikero momentek z provozu Dash 8 Rio Grande a vlak ore carů /vozy na přepravu žel. rudy/ a Big boy Union Pacific s vlakem boxů.Jo a v nádraží čekající F7A/B Burlington Northern s osobním vlakem jede myslim někam do Čikegou nebo tak nějak.
060120072065.jpg
060120072066.jpg
060120072067.jpg
060120072068.jpg
060120072069.jpg
060120072070.jpg
060120072072.jpg
060120072073.jpg
060120072074.jpg
060120072076.jpg
060120072077.jpg
060120072079.jpg
060120072080.jpg
060120072084.jpg
060120072081.jpg
060120072082.jpg
Pokračuji v modelaření západní části kolejiště,kde krajina pomalu dostává konečnou podobu.Budu muset zalesnit několik hektarů a zatravnit několikero luk,Ve východní části kolejiště je dokončena kolejizace nádraží,depa a zapěněná je i podstatná část venkova .Tam se budou nacházet skály a rokle,hodlám na některou skalinu nainstalovat i horolezce Boriše/Boriš umí po skalinách/ jsem vlastenec.
No a samozřejmě jsem si neodpustil zkušební jízdy,hektora dokončim snad co nejdřív.
170320072275.jpg
170320072276.jpg
170320072277.jpg
170320072287.jpg
170320072288.jpg
170320072289.jpg
170320072294.jpg
170320072296.jpg
170320072297.jpg
170320072298.jpg
170320072299.jpg
170320072300.jpg
170320072301.jpg
170320072302.jpg
170320072303.jpg
170320072304.jpg
Následující obrázky jsou ze zkušebních jízd.O zábavnosti celého odpoledne vypovídá i foto psa,který se také nenudil.
170320072278.jpg
170320072279.jpg
170320072280.jpg
170320072283.jpg
170320072284.jpg
170320072285.jpg
170320072317.jpg
170320072319.jpg
Konečně jaro a nová vlna energie se přihnala i do kutlochu.Začal jsem pracovat na východní straně kolejiště,která se snad stane v budoucnu středním úsekem.Vybudoval jsem kousek lokodepa a vratnou smyčku jednokolejky.Lokálka povede jako někudy mezi skálama a lesem a nevim.Zatim je téměř dokončené skalisko.Všechno je vyrobeno tradičním postupem montážní pěna a na tom napatlaná sádra.Skála je vytesaná dlátem a obarvená temperama.
030120072561.jpg
030120072562.jpg
030120072563.jpg
030120072564.jpg
030120072565.jpg
030120072566.jpg
030120072567.jpg
030120072568.jpg
030120072569.jpg
030120072570.jpg
030120072573.jpg
030120072572.jpg
Obrázky uvedené nad tímto textem už jsou zase historické,protože jsem se rozhodl tuto část opět přepracovat.Všechno jsem tzv. vykostil a vyházel.Mezitím než budu mít vhodný námět dokončím západní část kolejiště a začnu pořádně používat nové DCC ovládání od firmy NCE.
Trochu o NCE.Rozhodl jsem se pro změnu ovládání -dříve Roco-protože Roco neumělo skoro nic z toho co jsem potřeboval pro provoz modelů hlavně z US.I přes uváděnou kompatibiitu s jiným systemem DCC se o ní může asi jen mluvit nebo psát.Při použití dekodérů MRC,NCE,Soundtraxx si ovládání Roco jaksi neumělo poradit skoro z ničím co tyto dekodery nabízí uživatelům.Nejprimitivnější věc jako změna adresy nebyla možná,protože podle displeje byl programovaný dekoder v "krátkém zkratu",kdy už se někdy podařilo adresu nastavit tak zase multimaus neuměl ovládat víc jak asi 12 zvukových funkcí a o vytunění lokomotivy pomocí nastavení změn jednotlivých CV ani psát nebudu,protože bych se zase rozčílil.
Co NCE dovede?
NCE DCC wireless je dcc ovládání primárně určeno pro větší až velká klubová kolejiště.Na jedné centrále/volitelný výkon 5-10A/ může být připojeno až 65 ovladačů,tedy může jezdit 65 mašinfírů.Ovládání příslušenství a rozhraní pro ovládání počítačem je samozřejmá věc.Dosah ovladače je víc jak 20 metrů od antény příjmače,takže kolejiště o délce 40 metrů není problém,v kutlochu jsem to zkoušel přes 3 zdi tlouštka 30 cm a fugovalo to výtečně.
Vzhled je takový jako Americký trochu humpolácký,ale funguje skvěle,jednoduché až uplně pro dementa ovládání,logicky sestavené menu,možnost programování na kolejišti nebo na programovací koleji,Nastavení jízdy s více loko najednou,vše jednoduché YES,NO,ENTER
DSC00293.JPG
Ovládání směru jízdy tačítko DIRECTION na displeji FWD nebo REV podle směru.Ovládání rychlosti bud rychlé kroky vlevo přidávají myslim po 5 stupních nebo plynule kolečkem uprostřed nebo jako u Lenze plynule čudlíkama uplně vpravo v okénku SPEED.
Pod tím je ovládání lokomotivních funkcí houkačka,zvon,světla ostatní zvuky a fukce 1-28 tlačítka 1-0plus shift.
Okýnko CONSIST je pro jízdu z více loko na jedné adrese.
Programování a první pokusy probíhaly trochu v obavě že to zase nebude makat tak jak jsem si to představoval,ale hned v prvních asi 68 vteřinách se černé myšlenky rozptýlily.
Jízda a programování.
Na kolej postavíme lokomotivu s dekodérem,zvolíme si název lokomotivy např.1234 enter následuje tlačítko PROG/ESC 1x stisknout mohu programovat na kolejišti 4x stisknout programujem na programovací koleji jo a zase ENTER.
Vyberem tedy 1x PROG/ESC ,budem programovat na kolejišti,dáme ENTER,na displeji se nabidnou možnosti jestli budeme měnit adresu ,hodnoty jednotlivích CV nebo další věci to ještě zkoumám.
Budeme měnit adresu ENTER ,budeme chtít SHORT nebo LONG? Chci SHORT,ENTER,na dipleji se rozsvítí VALUE a aktuální adresa lokomotivy/je nová tak 3/ přepíšu hodnotu adresy např.001 ENTER pak PROG/ESC
Hotovo lokomotiva 1234 má adresu 001.
Programování jednotlivích CV jde v obou režimech jak na kolejišti PROGRAM ON MAIN nebo na programovaní koleji USE PROGRAM TRK vyberem a ENTER,
V menu vyhledáme CV a ENTER na displeji je VALUE /aktuání hodnota CV/ tu přepíšem na požadovanou dáme ENTER a PROG/ESC a nazdar,hotovo a jedem
DSC00295.JPG
DSC00297.JPG
DSC00298.JPG
DSC00299.JPG
A tady už jsou,nejvíc mě dostala dieselová E8 od Broadway Limited mají 2 dekodery kdy jedem je pro jízdu druhý pro zvuk,pakárna
DSC00296.JPG
Nejnovější změna se odehrává ve východní části západní části kolejiště,kde jsem vyrušil vysokou pec a místo ní jsem začal z výstavbou malého lokodepa pro malé parní lokomotivy,ocelárna a vysoká pec potřebuje víc místa a tak tyto závody vyrostou za horama, ve východní části východní části kolejiště
DSC00776.JPG
DSC00777.JPG
DSC00778.JPG
DSC00779.JPG
DSC00780.JPG
DSC00781.JPG
DSC00782.JPG
DSC00784.JPG
Ještě docela dost práce ,musím zatravnit,zakřovit,zalesnit a zapískovat a osvětlit a nějak to dodělat ,ale základ se pomalu rýsuje,do depa budou zajíždět jen malé parní mašiny ty velké budou mít depo ve vedlejší místnosti asi někde vedle oceláren.

Líbí se Vám tyto stránky?

Ano, líbí (195 | 76%)
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one